Gjennomgang: ‘Homeland’ sesong 4 avsnitt 3 ‘Shalwar Khameez’ Heads Down a Bad Road

Umiddelbar reaksjon:

Å nei. Nei nei nei nei nei. Quinn og Carrie? Egentlig? Er du seriøs? Nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei.

Selv om jeg forstår hvorfor et panikforfatteres rom ville ty til en romantisk delplan - som det eller ei, er det nye tempoet i dette showet tregt sammenlignet med det fansen var vant til - å matche Carrie og Quinn er en forferdelig idé. Først av alt ble de to satt opp som polare motsetninger i forrige ukes to timers sesongpremiere. Carrie er kaldt engasjert i saken, og Quinn er følelsesmessig ustabil og klar til å avslutte spionlivet helt. Quinn så Carries virkelige farger etter at Sandy ble myrdet foran øynene deres, og hun kunne ikke ha brydd seg mindre (annet enn å lure på konsekvensene for stasjonen hennes).

Det som gjør sammenkoblingen verre strukturelt er avslutningen på “Shalwar Khameez.” Quinn oppdager den pakistanske agenten i mengden, skjønte at det var et oppsett og fortalte sin gamle sjef like mye. Likevel kan han ikke koble prikkene mellom Dar Adals (F. Murray Abraham) lureri og sine egne følelser. Med tanke på at Quinn faktisk gjorde alt han kunne for å redde Sandy, hvorfor skulle han likevel tro Adals påstander om at han prioriterte Carrie under konflikten? Han har ikke følelser for henne - han er en bonde i Adals sjakkspill, bortsett fra at han vet nøyaktig hvorfor hans tidligere og nåværende sjef beveger ham.

Til slutt, fra et kritisk ståsted, er enhver form for Quinn og Carrie-forhold antagelig irriterende for seerne. Det kan aldri sammenligne med kompleksitetene til Carrie og Brody og klarer på en eller annen måte å være mindre fornuftige enn at en CIA Agent blir forelsket i en kjent terrorist. Duoen har veldig lite kjemi, utvilsomt delvis på grunn av Carrie's åpenbare mangel på interesse. Ubesvarte kjærlighet kan absolutt være dramatisk, men jeg er ikke villig til å ofre Quinns dynamiske karakter for tragisk drama når noe originalt kunne konstrueres i stedet.

Beste klassiske 'Homeland' Twist:

Ble noen overrasket da Carrie fikk Aayan til kontakten sin etter at Fara mislyktes i TV (bare to minutter lenger enn kringkastingsnettverkene). Jeg rørte ved denne forrige uken også, men Aayan er et overbevisende nytt tilskudd til et show som sitter fast i fortiden. Nå har historien hans brakt Carrie tilbake i feltet, selv om hun var den som tvang det (når er hun ikke det?).

Selv om jeg er spent på å se Farrah i aksjon denne sesongen, var det den beste avgjørelsen som ble gjort ennå denne sesongen å sette Carrie i direkte kontakt med eiendelen. Hun er på sitt beste når hun er midt i det. Å se henne grave seg enda dypere, bør gjøre henne uunngåelig å ringe hjem enda hardere på den følelsesmessig turbulente agenten. (Hun må ta seg av babyen på et tidspunkt, ikke sant? Du kan tolke “ta vare på”, men du vil). Kanskje da, endelig får vi se tilbake ...

Crazy Carrie Nivå: 1/10

Annet enn ovennevnte gamble med Aayan - som ikke er 'Crazy Carrie' så mye som det er 'Classic Carrie' - CIA Agent Mathison holdt tingene ganske rolige i avsnitt 3. Hun kjører. Hun hører på jazz. Hun gir ustanselig overordnede overordnede til å få det hun vil. Hvis noen er gal, er det Quinn, og - ingen krenkelser - han er ikke like morsom å se på.

MVP (Most Valuable Performer):

F. Murray Abraham - og hvem som helst skrev karakterene sine - nabs denne ukens trofé for i det minste å prøve å holde spion-taktikken fra det gamle i dag. Et av de bedre elementene i 'Homeland' de tre første sesongene (mindre enn i sesong 3) var den mentale manipulasjonen som foregikk i byrået. Javisst, hvem som helst kan lyve, jukse og knytte sine kontakter eller fiender, men de gode dårlige menneskene i 'Homeland' foretrekker å knulle med hverandre.

Selv om jeg kanskje ikke har vært enig i Quinns tolkning av Adals fremskritt - har jeg for mye respekt for Quinn '> Quote of the Night:

“; Jeg jævla elsker deg, Quinn. Du vet at du ikke har karakter: C +

LES MER: Gjennomgang: ‘ Homeland ’; Sesong 4 Episode 1 & The Drone Queen ’; & Episode 2 & Trylon and Perisphere ’;