Real Steel anmeldelse

Ekte stål

Vis mer type
  • Film
sjanger
  • Handling
  • Sci-fi

I motsetning til undergangsoverskriftene som følger utgivelsen av hver sjeledøde oppfølger i Transformatorer film franchise, er det virkelig håp for fremtiden for kamproboter på det store lerretet. Ekte stål , et ydmykt, godt bygget hybrid action/familiebilde, ser for seg en dag i en nær fremtid når all-?amerikansk underholdning fra ringside tilbys av 2000 pund, åtte fots stålautomater. De slår naglene ut av hverandre, manøvrert av trenere som kontrollerer jagerflyene sine via fjernkontroller til datamaskinen, og som står til å tjene store penger hvis spilleren deres bokstavelig talt kan knuse motstanden. I mellomtiden demonstrerer filmen hvordan CGI-drevet botkino kan sameksistere med far-og-sønn-kino for å skape sjarmerende underholdning – dels varme klemmer og dels kald klang.

En utrettelig Hugh Jackman har en munter og engasjert tid som Charlie, en oppvasket fighter av kjøtt og blod som nå er en av de omreisende bot-jockeyene selv. Charlie er en rullende stein som rasler rundt i landet med en klump av android-stål bak på den store riggen sin, og ønsker å tjene penger hver kveld i fornøyelsesparker, på messer eller i kamper i C-klasse. Mellom spillejobbene sjekker han inn på det gamle boksegymmet sitt, som nå drives av sin avdøde trenerdatter ( Tapt 's Evangeline Lilly), en fantastisk jente som nesten har gitt opp å vente på at Charlie skal rydde opp.

Den handlingsrensende drivkraften viser seg å være Max (TV-trent 12 år gamle Dakota Goyo), en sønn Charlie aldri visste at han hadde, som er en chip fra den gamle blokken når det kommer til hardhodet. Gutten – som det skjer, en rabiat bot-boksing-fan – tar seg opp på Charlies rigg og blir den gamle mannens usannsynlige partner i omsorgen og byggingen av en mesterskapsutøver.

Ekte stål er regissert av Natt på museet Shawn Levy, som gjør god bruk av sine spesialiserte ferdigheter i å blande mennesker og datamaskinlagde imaginære ting til en livlig, følelsesmessig tilfredsstillende historie. Boksesekvensene i seg selv, inkludert en klassisk David versus Goliat-finale, er tette og spennende. Og den langsomme tinningen mellom en trist, sint sønn og en motvillig far bygger seg mot et velfortjent følelsesmessig klimaks, håndtert med ekte klasse og hengivenhet av Jackman og hans uforstyrrede unge medspiller. Ingen roboter, de to. EN?

Filmlenker

Filmer som dette

Ekte stål